Skip course categories
Skip available courses

Available courses

Apoio e documentação adicional da Formação em Competências Pedagógicas:

  • Expetativas
  • Temas a abordar
  • Objetivos da Ação
  • Ensino Superior
  • Função Docente

Support and additional documentation of Training in Pedagogical Skills:

  • Expectations
  • Topics to be addressed
  • Objectives of the Action
  • University education
  • Teaching Function

Apoio e documentação adicional da Formação em Competências Transversais.

Online support and addicional resources to the Transferable Skills Training.

Stage I – Introduction: Pedagogic & Tranferable skills

Academic innovation
- update of academic skills (scientific and pedagogic)
•workshops
•Study visits and class attendance
job-shadowing
•Tutoring and autonomous work
•Training for the development of transferable skills
PDP: Professional Development Plans
Shared capacitation activities: ACADEMICS and NON-ACADEMICS

Stage II – Topic development

Stage III – Social Entrepreneurship and Innovation

Who participates?
•Africa: 10 ‘CHAMPIONS’ (8 academics + 2 non-academics) x 4 Universities
•Europe: academics (departments and research units)
and 3 services (International Affairs, Student Placement and Entrepreneurship)

https://online.unl.pt/udi-africa/?page_id=961

In March and April 2018, 40 Champions from Angola and Mozambique travelled to Europe for the ICP

Video from ICP Graduation Ceremony

Video from ICP Welcome Ceremony

Virtual Collaboration Platform for Project UDI-A.

Plataforma Virtual de Colaboração do Projecto UDI-A

O objetivo desta formação é, partindo da discussão com os participantes sobre a actividade docente que desenvolvem, dar apoio:

  1. Ao desenho e planeamento da actividade pedagógica (escolha dos objectivos de aprendizagem, alinhamento dos objectivos de uma unidade curricular com os objectivos do ano curricular/do curso/da instituição);
  2. À selecção do formato pedagógico mais adequado ao público-alvo e aos objectivos a atingir (selecção de estratégias pedagógicas) e identificação de ferramentas digitais para utilização em sala de aula;
  3. À selecção e construção de materiais de avaliação dos processos pedagógicos e dos produtos de aprendizagem;

O curso será lecionado no formato blended learning.